порядок суддівства

РОЗДІЛ 2 - ПОРЯДОК СУДДІВСТВА

Голосові команди Головного судді

1. Головний суддя використовує такі команди:

а) Початок поєдинку або змагання сьобу іппон або санбон іппон - Хадзіме;

б) Готовність, початок поєдинку або змагання з ката - Йоі Хадзіме;

в) Стоп - Яме;

г) Повернутися в вихідну позицію - Мото но ічі;

ґ) Відновити поєдинок або змагання - Цукукете Хадзіме;

д) Час, що залишився становить 30 секунд - Ато Шібараку;

е) Половина очка - Ваза-Арі;

є) Одне очко - Іппон;

и) Разом складає одне очко - Авасете іппон;

і) Немає очок - Торімасен;

ї) Швидше атакуй - Хаяй;

й) Одночасна атака - Айучі;

к) Недостатня дистанція - Мааі;

л) Блокована атака – Укете масу;

м) Атака повз - Нукете масу;

н) Слабка атака - Йовай;

о) Застереження - Кейкоку;

п) Попередження - Чуй;

р) Дискваліфікувати - Хансоку;

с) Відсутність захисту - Мубубі;

т) Вихід за межі - Джогай;

у) Час прийняття рішення - Хантей;

ф) Переміг червоний (або білий) - Ака (або Широ) но качі;

х) Нічия - Хіківакі;

ц) Повторний поєдинок - Сай-сіай;

ч) Другий повторний поєдинок - Сай-Сай-Сіайа;

 

ш) Нарада - Шуго;

щ) Учасник не може брати участь в поєдинку - Кікен;

ю) Абсолютна дискваліфікація - Шіккаку

2. Стосовно наступних голосових команд Головний суддя чітко оголошує, якому учаснику, червоному або білому, адресована команда:

а) Переможець Качи;

б) Одне очко Іппон;

в) Половина очка Ваза-Арі;

г) Застереження Кейкоку;

ґ) Попередження чуй;

д) Дискваліфікувати хансоку;

е) Вихід за межі Джоган;

є) Відсутність захисту Мубубі;

ж) Учасник не може продовжувати поєдинок Кікен;

з) Дискваліфікація Шіккаку

3. Коли учасник отримує 1 очко (іппон) або пів-очка (ваза-арі), Головний суддя чітко оголошує цільову область і вид ефективно проведеної атаки:

а) область голови та шиї джодан;

б) живіт, боки і спина чудан;

в) удар долонею цукі;

г) удар ногою Кері;

д) удар рукою Учі.

4. Якщо учасник набирає очки виконанням послідовних технік, що називаються Рендзоку Ваза, Головний суддя оголошує цільову область і тип атаки, а також оголошує яку оцінку було присуджено за виконання послідовних технік: половина очка або Рензоку Ваза Ваза-Арі, або 1 очко або Рензоку Ваза Іппон.

Команди, які подаються за допомогою свистка

_______ вказує на тривалість свисту

1. Нижче наведені команди, які подаються Головним суддею за допомогою свистка:

а) ______ __ початок Хадзіме;

б) __ __ стоп Яме;

в) __ __ __ нарада Суго;

г) ______ __ час прийняття рішення Хантей;

ґ) __ опустити прапорці або таблички

2. Арбітр за допомогою свистка подає такі команди:

а) __ __ __ __ __ зупинити поєдинок

3. Судді за допомогою свистка подають наступні команди:

а) _____ присуджено очко або іппон;

б) ___ присуджено пів-очка або ваза-арі;

в) __ __ __ __ __ увага на Головного суддю.

РОЗДІЛ 3 - СУДДІВСТВО КУМІТЕ

Розташування посадових осіб на майданчику

1. Головний суддя під час поєдинку або змагання розташований, як показано нижче, і рухається відповідно до учасників.

2. Судді тримають свисток у роті і червоно-білий прапорець в кожній руці. Вони розташовані, як показано нижче.

Примітка: при прапорцевій системі оцінювання, див. Діаграму вище. Червоні учасники знаходяться праворуч від Головного судді, а білі - зліва. Стрілки вказують, де Головний суддя і судді перебувають після початкового поклону, і після завершення поєдинку або змагання, і як вони повертаються в свої вихідні позиції для останнього поклону.

Арбітр сидить обличчям вперед або шомен для спостереження за поєдинком або змаганням.

Критерії прийняття рішень

Головний суддя вирішує результат поєдинку відповідно до вказівок всіх суддів.

РОЗДІЛ 4 - СУДДІВСТВО ПОЄДИНКІВ З КАТА

Розташування посадових осіб на майданчику

Критерії прийняття рішень

Головний суддя вирішує результат поєдинку відповідно до вказівок всіх суддів.

Головного судді і суддів при прапорцевій системі оцінювання, як показано в лівій частині, і при бальній системі оцінювання, як показано в правій частині. Стрілками позначено де Головний суддя і судді перебувають після початкового поклону, і як вони повертаються в свої вихідні позиції для останнього поклону.

 

Арбітр сидить обличчям вперед або шомен для спостереження за поєдинком або змаганням.

Таблиця нижче містить всі можливі рішення при прапорцевій системі оцінювання змагань як з куміте, так і з ката.

Ч Червоний

Б Білий

X Нічия

Рішення суддів

Рішення Головного судді

Б

Б

Б

Б

Білий переміг

Б

Б

Б

Ч

Білий переміг

Б

Б

Ч

Х

Білий переміг

Б

Б

Х

Ч

Білий переміг/Нічия

Ч

Ч

Ч

Ч

Червоний переміг

Ч

Ч

Ч

Б

Червоний переміг

Ч

Ч

Б

Х

Червоний переміг

Ч

Ч

Х

Б

Червоний переміг/Нічия

Х

Х

Х

Х

Нічия

Б

Х

Х

Б

Нічия

Ч

Х

Х

Ч

Нічия

Ч

Х

Х

Б

Нічия

Ч

Ч

Б

Б

Нічия/Червоний переміг/Білий переміг

Б

Б

Х

Х

Білий переміг/Нічия

Х

Х

Ч

Ч

Червоний переміг/Нічия

Жести руками і прапорцями для офіційних осіб

Судді використовують особливі жести для вираження своїх рішень і зауважень.

Очки нараховуються виходячи з наступних елементів, перерахованих нижче:

1 Душевна рівновага, дух і зоровий контакт;

2 Досконалість загалом;

3 Рівень сили;

4 Скорочення і рух тіла;

5 Зміна швидкості техніки;

6 Лінія виконання або енбусен;

7 Плавність рухів ніг;

8 Розуміння значення техніки;

9 Демонстрація основних характеристик обраного ката;

10 Загальна плавність рухів.

Елементи як частина послідовності ката:

1 Не повернувся у вихідну точку;

2 Швидке виправлення помилки, продовження виконання ката;

3 Пропущено рух, виконання ката продовжено;

4 Допущена помилка і пропущено кілька рухів;

5 Зупинка посеред виступу;

6 Зупинка на вимогу Головного судді.

Основні критерії прийняття рішень

1. Позиція;

2. Рівновага;

3. Стійки

а) ширина, довжина

б) постановка стоп

в) положення стегон

г) обертання стегон

4. Основи або Кихон

а) перетворення частин тіла в «зброю»;

б) концентрація сили;

в) правильна область атаки;

г) правильний напрямок техніки.